Sociale media & identiteit

Herkenning, daar draait het allemaal om! Naast je website kan je online ook op een andere manier jezelf en je bedrijf promoten. Grijp de kans om je identiteit (merk) te versterken door middel van een herkenbare Twitteraccount, een bedrijfspagina op LinkedIn en een op maat gemaakte fanpage op Facebook.

 

Twitter

 

 

Bij Twitter kan je veel doen om je identiteit herkenbaar naar voren te laten komen. Een achtergrond die past bij jou en je bedrijf vertelt de mensen wie je bent. Verwerk je contact informatie, je foto en een korte omschrijving van wat je doet in je achtergrond. Dit helpt potentiële klanten te begrijpen wat je doet en waarom ze je zouden moeten volgen. Dus aan de slag:

  • Pas de header en background aan zodat ze aansluiten bij je huisstijl
  • Verander bijvoorbeeld je link color in je huisstijl kleur 

 

LinkedIn bedrijfspagina

 

 

Op LinkedIn kan je naast je eigen profielpagina ook een bedrijfspagina aanmaken. De LinkedIn bedrijfspagina is onlangs vernieuwd en visueel aantrekkelijker gemaakt. Je kan nu in de ruimte bovenaan een grote foto uploaden. Nu is het dus mogelijk om ook hier je bedrijfsidentiteit terug te laten komen. Dus aan de slag:

  • Upload een header die aansluit bij je huisstijl
  • Voeg de verschillende diensten die je aanbiedt toe, met een herkenbare afbeelding die je ook gebruikt op je website

 

Facebook Fanpage

 

 

Facebook is niet meer weg te denken en daarmee wordt dit sociale netwerk ook voor Nederlandse bedrijven steeds interessanter. Omdat je bezig bent om je bedrijfsidentiteit te versterken is het belangrijk dat je ook hier je huisstijl naar voren te laten komen. Dus ook hier aan de slag:

  • Plaats bij info de bedrijfsomschrijving die je ook op Twitter en LinkedIn hebt gebruikt.
  • Gebruik een mooie professionele foto van jezelf die ook op je andere sociale media terugkomt
  • Upload een omslagfoto die aansluit bij je huistijl

 

Interessant?

Lees dan ook: Identiteit en je Facebook omslagfoto

 

Terug naar overzicht