Laat je huisstijl terugkomen in je interieur!

De meerwaarde van een goede en passende huisstijl zien bedrijven tegenwoordig wel in. Een mooi logo met bijpassend visitekaartje, een website als online visitekaartje, maar men denkt te weinig aan het interieur van de onderneming, het fysieke visitekaartje. Hieronder 3 tips voor het versterken van je bedrijfsidentiteit in je interieur:

 

Versterk je imago: Laat de kleur(en) van je huisstijl terug komen in je interieur

 

 

Je imago wordt gevormd door associaties. Mensen associëren kleur met een merk, vaak zonder dat ze zich er bewust van zijn. Facebook blauw, Shell geel, T-Mobile roze. Voor mensen (zoals ikzelf) die veel met Adobe programma’s werken zijn het de kleuren Indesign paars, Illustrator oranje en Photoshop blauw. Deze kleuren zie je dan ook duidelijk terugkomen in de visualisaties van hun interieur die gemaakt zijn door de ontwerper honchaymoi.

 

Versterk je herkenbaarheid: Speel in op de associaties die je bedrijf oproept bij (potentiele) klanten

 

 

Voor de ruimte waar je de klanten ontvangt is het van belang dat je bedrijfsidentiteit duidelijk aanwezig is. De klant heeft al een associatie bij je bedrijf en deze wordt hierdoor alleen maar versterkt. Herkenbaarheid zorgt voor vertrouwen en vertrouwen zorgt weer voor business. In de visualisaties van ontvangstruimte van Adobe laat men naast het herkenbare kleurgebruik ook herkenbare vormtaal zien die weer aansluit bij hun programma icoontjes.

 

Versterk het vertrouwen: Verbind de huisstijl, het interieur en het exterieur

 

 

Wanneer al je uitingen naar de buitenwereld (grafische ,interieur en exterieur) vanuit één huisstijl zijn ontstaan, krijg je een sterke, herkenbare en professionele identiteit. Klanten kunnen dit waarderen. Het laat zien dat je een serieuze partner bent. Adobe heeft hun huisstijl echt tot in de puntjes doorgevoerd, zelfs de gevel is herkenbaar Adobe. Een huisstijl terug laten komen in je interieur draagt bij aan het bouwen van een sterk merk. Zo zet je een volgende stap in het opbouwen van je bedrijfsidentiteit. En een leuke bijkomende factor is dat het kleurgebruik bijdraagt aan een prettige sfeer op de werkvloer. Ook dit is een positieve bijdrage aan je imago. Dus blijf werken aan je merk!

 

Interessant?

Lees dan ook: Meer kleur aan imago Noordoostpolder  |  Kantoorinrichting bepalend voor sfeer op de werkvloer

 

Bron afbeeldingen

Visualisaties van designer Honchaymoi
Foto van de gevel van BoodahJooPictures

 

Terug naar overzicht