Identiteit en je facebook omslagfoto

In een eerdere blog "Sociale Media en Identiteit" geef ik al aan dat je een grote omslagfoto kan plaatsen bovenaan je Facebook pagina. Een uitgelezen kans om op je bedrijfspagina te laten zien wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Laat je creativiteit de vrije loop, maar er zijn een paar regels:

 

  • In je omslagfoto mag geen contactgegevens, website-adres, e-mailadres, postadres of andere informatie bevatten. Deze kan je invullen op de daarvoor bestemde INFO pagina
  • Je omslagfoto mag geen Call to Actions bevatten, zoals: “Neem nu contact met ons op”, “Vind deze pagina leuk”, of een pijl die verwijst naar de “Vind ik leuk” knop van Facebook
  • Ook mag je omslagfoto geen prijs- of aankoopinformatie bevatten zoals: “Nu 30% korting” of “Download nu op www……..”;
  • Als je aan de slag gaat met de omslagfoto zorg er dan dus altijd voor dat je rekening houdt met de richtlijnen van Facebook. Deze en andere richtlijnen kun je vinden in de voorwaarden voor Facebook-pagina's.

 

Je Facebook omslagfoto is net als je logo, je huisstijl en je website een onderdeel van je bedrijfsidentiteit. Ik heb een paar voorbeelden verzameld van pagina’s die, binnen de regels van Facebook, origineel en herkenbaar voor de dag komen. Zoals je hieronder ziet is de een is heel simpel en de ander maakt er een heel kunstwerk van. Beide doeltreffend maar voor verschillende doelgroepen. Dus aan de slag met je eigen omslagfoto en ik ben erg benieuwd naar jullie creativiteit. Deel je creatieve omslagfoto op de Fanpage van Als herboren en waar nodig geef ik je gratis tips om de omslagfoto nog beter aan te laten sluiten bij je huisstijl.

 

Interessant?

Lees dan ook: Sociale media & Identiteit

 

Identiteit en je facebook omslagfoto Identiteit en je facebook omslagfoto Identiteit en je facebook omslagfoto Identiteit en je facebook omslagfoto Identiteit en je facebook omslagfoto
Terug naar overzicht