Een herkenbare identiteit in drie stappen!

Herkenning, daar draait het allemaal om! Het eerste waar een bedrijf aan herkend wordt is het logo en de huisstijl. Die moeten er dus goed en professioneel uitzien. De meeste freelancers/zzp-ers gaan in eerste instantie zelf aan de slag, maar op den duur werpt een professioneel ontworpen huisstijl zeker zijn vruchten af. Maar je hoeft niet stil te zitten je kan zelf al wat voorwerk doen. Hieronder geef ik je drie tips:

 

Breng je bedrijf in beeld

Begin met op papier te zetten: Waar sta ik voor? Wat is mijn missie? Wat is mijn visie? Denk hierbij ook goed na over wat jouw klant van jou wil. Komt dat overeen met wat je zelf voor ogen hebt? Vervolgens ga je afbeeldingen verzamelen die daar, volgens jou, bij passen. Zo krijg je ook voor jezelf duidelijk in beeld welke kant je op wilt. Maar let op! Herkenbaarheid moet groeien, dus kijk niet naar de grote merken en probeer ze zeker niet te kopiëren. Deze bedrijven zijn vaak jaren bezig geweest om deze identiteit goed op te bouwen en hebben ook een iets groter budget. Dus wees origineel!

 

Bepaal je budget

Maak een inventarisatie van wat je allemaal nodig hebt wat betreft je huisstijl. Een basis huisstijl bestaat over het algemeen uit: briefpapier, volgpapier, visitekaartje en een website. Maar misschien is in het begin voor jou alleen een visitekaartje en een website afdoende. Kijk dus goed naar je budget en wat noodzakelijk is om professioneel over te komen. Zonder een professionele website ben je als bedrijf echter niet echt geloofwaardig. Dus dat is zeker een must!

 

Vertaal je boodschap

Nu je de boodschap aardig in beeld hebt, moet het vertaald worden naar een huisstijl dat past bij jou en je bedrijf. De boodschap, die je hebt geformuleerd en gevisualiseerd bij het eerste punt, is het belangrijkste dus neem hier goed de tijd voor. Een goed logo zorgt namelijk niet alleen voor herkenning, maar laat ook zien wie jij bent, je identiteit.

 

Succes!

 

Bron logo´s

www.logopond.com

 

Interessant?

Lees dan ook: Je unieke bedrijfsidentiteit vaststellen!  |  Wat zeggen de kleuren in je logo?  |  Identiteit vormgeving: Zo doe je dat!

 

 

Terug naar overzicht