Een branding proces starten als ZP-er

Als ZP-er ben je altijd druk met je opdrachten, het zoeken naar nieuwe klanten en alle dingen die er nog meer komen kijken bij het hebben van een bedrijf. Ik ken het :-). Het eerste wat dan sneuvelt op je to-dolijst is je eigen merk. Jammer! Juist met je branding kan je een stevige basis neerzetten, waardoor je beter zichtbaar en herkenbaar wordt voor je potentiële klanten. Een goed idee dus om alsnog met je branding aan de slag te gaan. Hieronder vind je 3 stappen waarmee je zelf kan beginnen.

 

Het branding werkboek

Om goed van start te gaan kan je het beste bij het begin beginnen. Ga op zoek naar de kern van je onderneming. Het is even graven, maar het gaat in de toekomst echt zijn vruchten afwerpen. Hou altijd in gedachten dat een heldere branding nodig is om begrepen te worden door je doelgroep. Begin dus met het downloaden van het gratis branding werkboek. Ik verzeker je dat het je meer inzichten geeft.

 

Laat je inspireren

Nu je meer inzichten hebt gekregen, kan je aan het creatieve deel beginnen. Ga op zoek naar beelden, teksten, woorden die bij jou en jouw bedrijf passen. Maak bijvoorbeeld een extra board aan op Pinterest waar je al je inspiratie wat betreft je branding kan verzamelen. Laat je niet beperken! Kijk er vervolgens een paar dagen later nog eens naar en maak een nieuwe selectie. Wat past echt bij de missie die je in het werkboek hebt omschreven? Verwijder de rest. Zo ontstaat er een visuele uitstraling die aansluit bij jou en je onderneming.

 

Werk samen met een expert

Het helemaal alleen uitdenken van je eigen merk is een lastige klus. Ik merk vaak dat ondernemers te diep in hun eigen onderneming zitten om er eens kritisch naar te kunnen kijken. De eerste stap is gezet, maar ik adviseer je om het een en ander nog verder aan te scherpen met een expert op dit gebied. Als je besluit dit met mij te doen is een heldere en vernieuwde focus het resultaat. Je weet welke boodschap je wil vertellen en hoe die aansluit bij jezelf en je ideale doelgroep. Daarnaast heb je een stevige basis, waarop je al je communicatie en communicatiemiddelen kan bouwen. Dat wil toch iedere ondernemer?

 

Interessant?

Lees dan ook: Branding is reputatie  |  4 marketing tips voor kleine ondernemers

Terug naar overzicht