Branding = reputatie

Branding is essentieel, ook voor kleine bedrijven. Ja ja, dat heb je al eens eerder gezegd, hoor ik je denken. Als kleine ondernemer ben je vooral bezig met je werk en daarnaast zie jij jezelf helemaal niet als bedrijf. Oei, denk ik dan…. Als je als ZP-er aan de slag wilt blijven, moet (ja, ik bedoel echt moet) je jezelf als een bedrijf gaan zien en plannen gaan maken voor de toekomst. 

 

Reputatie?

Wil jij als ZP-er een slechte reputatie hebben? Wil jij dat mensen over je spreken als iemand die niet goed in zijn/haar vak is? Nee toch? Branding is niks anders dan het opbouwen van een goede reputatie. Daar ben je natuurlijk elke dag mee bezig door o.a. het goed helpen van je klanten en door goed werk af te leveren. Dit doe je onbewust, maar je kan ook bewust aan je branding werken. Bedenk een goede branding strategie die je overal kan inzetten en laat niks aan het toeval over. Bouw een reputatie op die bij je past en die je niet veel moeite kost om ook echt waar te maken.

 

Branding strategie

Een goede branding strategie zorgt ervoor dat alles wat je communiceert als bedrijf een duidelijke rode draad heeft. Met een duidelijke visie kan je aan de buitenwereld (maar uiteraard ook intern) laten zien waar je voor staat, wat jij belangrijk vindt en hoe jij je klanten het beste van dienst kan zijn. Je zet een stip aan de horizon en werkt stap voor stap naar het resultaat toe. Onderstaande infographic laat je de basics zien.

 

Branding Basics

Terug naar overzicht