Branding is…. 

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: branding is niks meer dan laten zien en horen wie je bent, wat je doet en waarom dat van belang is voor jezelf en voor je doelgroep. Je geeft aan hoe jij wil dat je doelgroep jou ziet en over je denkt. Je wil dat jouw ideale klant zich met je wil én kan identificeren.

 

Branding is…. ook voor de kleinere ondernemer belangrijk

Veel kleine ondernemers denken dat branding alleen voor grote bedrijven is. Dat ze geen merk zijn, maar gewoon zichzelf. Dan kan ik je iets nieuws vertellen! Als kleine ondernemer ben je zelf je merk! En als je wil blijven groeien is het wel fijn als je je daar bewust van bent. Jouw merk is je persoonlijkheid, waarom je de dingen doet die je doet, waar je voor staat en ook hoe je onderneemt. Je laat op dagelijkse basis zien wie jij ben en waar je voor staat. Wees dus vooral jezelf.

 

Branding is…. weten wie je bent en wat je wil

Begin bij het begin en breng eens in kaart wat jij belangrijk vindt:

  • Hoe wil jij graag ondernemen?
  • Vanuit welke kernwaarden wil jij ondernemen?
  • Hoe ziet jouw ideale klant eruit?
  • Waar wil je heen met je onderneming?
  • Hoe zie jij de toekomst?

 

Branding is…. kiezen

Toen ik begon als ondernemer dacht ik dat iedereen mijn klant was. Als ze een logo, website of folder nodig hadden, dan waren ze bij mij aan het juiste adres. Inmiddels weet ik dat ik niet iedereen kan en wil helpen. Uit iedere opdracht wil ik energie en voldoening halen, maar dit ook kunnen geven aan mijn klanten. Door een duidelijke doelgroep te kiezen die past bij mij, mijn kernwaarden, mijn werkwijze en mijn persoonlijkheid werk ik met veel meer plezier.

 

Zou jij weleens goed willen laten kijken naar je branding? Willen weten wat je sterke punten zijn en hoe je deze in je voordeel kan inzetten? Neem contact met mij op en dan plannen we een gratis kennismakingsgesprek in.

Terug naar overzicht